ربات اسکارا سه درجه آزادی مدل  Scara S100 از سری ربات های آموزشی ساخت شرکت دانش بنیان اسپاد می باشد.

این ربات  می تواند در محیط آزمایشگاهی دانشگاه ها همچون آزمایشگاه های رباتیک ، کنترل ، پردازش تصویر و… مورد استفاده قرار گیرد.

این ربات دارای 3 درجه آزادی می باشد که گریپر مخصوصی نیز جهت حمل اجسام طراحی شده است که میتواتد تمام مباحث مربوط به رباتیک مانند سینماتیک مستقیم و معکوس ، معادلات مسیر و… پوشش دهد.

موتورهای استفاده شده در این مدل سرو های صنعتی میباشد، که دارای دقت بالا و نیز مدهای کنترلی مختلف از جمله مد کنترل گشتاور ، مد کنترل سرعت و مد کنترل موقعیت را دارا می باشد.

مشخصات فنی بازوی ربات SCARA S100

بازوی ربات اسکارا مدل  Scara s100 از طریق نرم افزار متلب میتواند تمامی حلقه های کنترلی مورد نیاز شما در مدهای مختلف پیاده سازی و نتیجه ان را در اختیار شما کاربران قراردهد.

از دیگر نکات قابل توجه در این ربات ارتباط با نرم افزار متلب می باشد که میتوانید تمامی دستورات خود را در محیط سیمولینک متلب پیاده سازی و به ربات فرمان دهید.

همچنین با استفاده از نرم افزار طراحی شده در این ربات میتوان مباحث مختلفی همچون سینمایتک مستقیم و معکوس ، پردازش تصویر ، لرنینگ ، PID کنترل همراه با 8 آزمایش منحصر به فرد به دانشجویان گرامی آموزش داد.

در مد لرنینگ ربات اسکارا هم میتوان نقاط مختلف حرکتی ربات ذخیره و سپس به تعداد دفعات مورد نظر آن را تکرار نمود و هم میتوان مسیر حرکتی ربات را یک بار به ربات اموزش داد و سپس ربات مسیر حرکتی را به تعداد دفعات مورد نظر تکرار نماید.

در این ربات میتوانید مسیر حرکتی را در نرم افزار ترسیم ومعادله مسیر لازم را به دست آورد و نتیجه معادلهو مسیر حرکتی را بر روی ربات مشاهده نمود.

سرعت ماکزیمم ربات 

2.5 متر بر ثانیه

ماکزیمم جسم قابل حمل

1 کیلوگرم 

جنس بدنه 

آلومینیوم و آهن و ABS 

ماکزیمم فضای کاری

حدود 55 سانتی متر

ویژگی های آموزشی ربات

دیگر ویژگی ربات اسکارا پردازش تصویر موجود بر روی آن می باشد که میتوان اجسام با رنگ و یا شکل هندسی مختلف شناسایی و توسط ربات آن ها را برداشته و به محل مورد نظر منتقل نمود.

همچنین میتوان رنگ مورد دلخواه خود را در نرم افزار انتخاب و سپس جسم مشابه آن را برداشته و به محل مورد نظر انتقال دهد.

بازوی ربات اموزشی اسکارا با قابلیت های صنعتی و نیز درجات آزادی مناسب رباتی مناسب برای آزمایشگاه های کنترل ، مکانیک ، کامپیوتر ، پردازش تصویرر و رباتیک و… می باشد.

 مشتریان گرامی جهت سفارش این محصول میتوانند از طریق نمایشگاه ساخت ایران و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز استفاده نمود.

پردازش تصویر 

( IMAGE PROCESSING )

شبیه سازی ربات 

( VRML )

لرنینگ

( LEARNING )

 پیاده سازی لوپ  کنترلی مختلف

سینماتیک مستقیم و معکوس

برخی از مشتریان این ربات